Stor daglig omsætning og manglende informationer skabte madspild

SMV-nyhedÈn intuitiv digital løsning, der integrerer lagersystem, kasse og økonomisystem, har reduceret omkostninger og madspil med 30 % hos ’Lauras Bakery’.

SMV
I Lauras Bakery er det en daglig udfordring at producere brød nok til at tilfredsstille alle kunder, men samtidig uden at producere for meget, så madspildet minimeres mest muligt. Løsningen for bageriet har været at købe et nyt digitalt lager- og kassesystem, der både fungerer som kasseapparat og giver en aktuel oversigt over butikkernes lager.

”Tidligere var det reelt kun medarbejderne i butikken, der vidste, hvor meget vi smed ud, og hvilke varer der blev solgt. Det nye kasseapparat indsamler løbende salgsdata, der automatisk overføres til et regnskabsprogram, og det betyder, at vi nu alle sammen har adgang til de samme detaljerede oplysninger om butikkens salg og spild, ” siger COO i virksomheden, Helle Majer.

Det nye IT-system har også spillet en central rolle i Lauras Bakerys udvidelse af butikker. Systemet kan let overføres til nye butikker, hvilket gør det muligt for virksomheden at høste gevinster af stordriftsfordele.

Hør Helle fortælle, hvordan det nye system også har åbnet muligheden for at tilpasse nye koncepter, som eksempelvis gadesalg fra mobile vogne.

Læs hele Helles historie via Erhvervsstyrelsens m.fl. kampagne ”Gå digital”.

 

Kontakt

  • Jakob Holm

    Chefkonsulent

    3369 1069
    4193 3169
  • Julie Gjøtterup Andersen

    Student

    3369 1075